Seks oralny ( opinia uczonych szkoły hanafickiej )



Islam jest religią skromności i wstydu. Wymaga od wiernych skromności i pochamowania zwierzęcych instynktów. Skromność jest jedną z cech, które odróżniają człowieka od zwierząt.

Nie powinno to jednak uniemożliwiać poznawania nam spraw związanych z czynnościami seksualnymi. Sahaba (oby Allah był z nich zadowolony) nigdy nie odczuwami wstydu i nieśmiałości w celu poznania prawdy. Jest wiele sytuacji, kiedy towarzysze przychodzili do Wysłannika Allaha (pzn) i wypytywali o sprawy związane z seksem. I mimo, że Prorok (pzn) był z natury człowiekiem skromnym i nieśmiałym, to nie wstydził się tłumaczyć kwestii związanych ze stosunkami seksualnymi.

Seks oralny

Problem wynikąjcy z tego rodzaju aktywności seksualnej ma dwa aspekty. Pierwszy z nich to aspekt moralny, a drugi to orzeczenie klasyfikujące go w prawie islamskim ( tj, czy jest on haram, makruh, czy halal). Wyjaśniając pierwszy aspekt, nie ma wątpliwości, że akt seksu oralnego jest aktem całkowicie haniebnym. Usta, które są używane do recytowania dhikr Allah, wysławiania pozdrowień na błogosławionego Wysłannika Allaha (pzn), recytowania Świętego Koranu i innych rzeczy, nie mogą być używane do nieczystych rzeczy, takich jak seks oralny, bowiem obejmuje nieczystości, które dostają się tym sposobem do ust. Mniej więcej o tym wspominają uczeni z Pakistanu i Indii.

Natomiast drugi aspekt, to to jak seks oralny jest postrzegalny przez szariat. Termin "seksu oralnego" obejmuje szeroki zakres czynności, od całowania części intymnych po faktyczne połykanie nieczystości. Jeśli "seks oralny" oznacza włożenie penisa do ust żony w takim stopniu, że dochodzi do wypłynięcia spermy (mani), czy płynu ejakuacyjnego (madhi), czy też oznacza to połykanie wydzielin kobiety, to jest to niedopuszczalne. Zbieranie nieczystości pod wszystkich jego postaciach jest niezgodne z prawem. Wypływające płyny są nieczyste, dlatego nie wolno ich przyjmować doustnie .

Jeśli jednak ten sam czyn jest praktykowany przy użyciu prezerwatywy lub przy maseczek oralnych, bądź żona po prostu całuje penisa męża, a mąż całuje jej genitalia i omija wilgotne miejsca, wtedy powinno to być dopuszczalne, chociaż niezalecane.

Wspomniano o tym w słynnej książce Hanafi Figh (szkoły hanafickiej) i uznanej za podstawowe źródło wiedzy w szkole al-Fatawa al-Hindiyya: " Jeśli mężczyzna wkłada swojego penisa do ust żony, jest to rzecz nielubiana (makruh), i inni mówią że nie jest to rzecz nielubiana." al-Fatawa al-Hindiyya, 5/372)

Ten tekst wskazuje, że uczeni mieli różne poglądy w kwestii wkładania penisa do ust żony. Według niektórych było to niezalecane, podczas gdy inni całkowicie na to przyzwalali. Należy jednak pamiętać, że przyzwolenie na taką aktywność pojawia się w przypadku, gdy wydzieliny nie dostają się do ust małżonka, bądź małżonki. Ze wzgledu na to, że czynność ta jest uznawana za sprzeczną z właściwym postępowaniem muzułmanina, większość uczonych uważa ją za praktykę nielubianą, nawet w sytuacji gdy nie przyjmuje się wydzielin doustnie.

i Allah wie najlepiej

Mufti Muhammad ibn Adam

Darul Iftaa, Leicester, UK










https://islamqa.org/hanafi/daruliftaa/7881

Tłumaczenie: V. Oszczanowska