Nadal tu jesteś | Historie muzułmanek #11


Nadal tu jesteś....

Jeśli czytasz ten tekst, oznaczać to może tylko to, że podarowano ci kolejną szansę przejścia przez Ramadan i tym samym kolejną szansę na okazanie skruchy i proszenie o błogosławieństwa. Poza uniesieniami duchowymi i dokładnym zrozumieniem wagi tych trzydziestu dni wiem też, że uświadamiasz sobie jak tymczasowa jest ich natura. Ile jeszcze razy otrzymasz taką szansę jest spisane w twoim Qadr, twoim zaś zadaniem to dostrzec jak ważnym jest czas. 

“Wykorzystaj pięć nim nastąpi pięć: twoją młodość nim się zestarzejesz, twoje zdrowie nim zachorujesz, twoje bogactwo nim nadejdzie bieda, twój czas wolny nim będziesz zajęty, a także twoje życie nim nadejdzie śmierć."
(Al Albani)

Natura Ihsan (człowieka) bywa uwięziona na pograniczu i wystawiona na ambiwalentne doświadczenia, w szczególności w Ramadanie. Ileż to razy zdarzyło się, że …

Nie czułeś się gotowy na Ramadan, nie mogąc się w tym samym czasie doczekać? Odczuwałeś stres, że nie uda ci się skończyć całego Koranu, ale kiedy ci się to udało, odczuwałeś wewnętrzny smutek? Miałeś regularne wątpliwości czy uda ci się pościć przez 30 dni wykonując w tym samym czasie wszystkie swoje obowiązki, ale kiedy już pościłeś, całym sercem celebrowałeś każdą minutę postu? W żadnym innym czasie roku poza Ramadanem nie czułeś się bliżej Boga ale i tak zawsze martwiło cię czy to, co robiłeś, jest dla Niego wystarczająco dobre? Zdałeś sobie z czasem sprawę, że odczuwałeś pełną przynależność do wspólnoty tylko w meczecie, podczas Tarawih i tahadżdżud, a i tak marzyłeś, by w przyszły Ramadan pójść o krok dalej i polecieć do Mekki i Medyny?

"Oni nie są wszyscy tacy sami. Wśród ludu Księgi jest wspólnota niezachwiana, która recytuje znaki Boga nocą i pada przed Nim na twarz."
(Koran 3:113) 

"Czy ten, kto był martwy, a My daliśmy mu życie i światło, dzięki czemu może chodzić między ludźmi, jest podobny do tego, który znajduje się w ciemności i nie może z niej wyjść? Tak upiększane jest niewiernym to, co oni czynią."
(Koran; 6:122)

Twój Ramadan jest odbiciem twoich wartości i poglądów płynących z serca. Zachęcam do refleksji nad twoimi planami, intencjami, ambicjami i dostrzeżenia ibadah (aktów czci) nie tylko jako poruszających duchowo ale też jako czyny i starania czyniące cię tym kim jesteś - Mu'min(em), wierzącym. Ten Ramadan i in szaa Allah kolejne, które nadejdą, mają na celu być wypełnione twoim wysiłkiem zjawiania się na dywaniku modlitewnym pomimo walki ze zmęczeniem, przestawionym planem dnia, wrażliwością duszy, rozbitą rutyną snu i ograniczeniem pożywienia na rzecz Boga. To są właśnie te kroki, czyny i zachowania, które tworzą w twoim sercu nową przestrzeń, ponieważ są umiłowane przez twojego Stwórcę. 

“Dokonuj dobra tylko ile jesteś w stanie, ponieważ najlepsze uczynki to te wykonywane regularnie, nawet jeśli jest ich niewiele."
(Al Albani) 

Modlę się, by twoje starania zostały przyjęte, ale również byś pamiętał o docenieniu siebie za wszystkie swoje porywy serca i ciała. Do następnego!

A J Swiecinska

AJSTherapy